مجله آوا

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

شما وظیفه تنظیم یک سیستم صوتی برای یک گروه کوچک دارید که اجرای زنده دارند و مایل هستند مخاطبان 300 تا 500 نفری خود را به هیجان برسانند ، عناصر مختلفی از جمله استراتژیک و تکنولوژیکی در نظر گرفته شده است. فناوری های صوتی هرگز چنین طیف گسترده ای از تجهیزات و تکنیک های تقویت صدا را در اختیار ندارند. انتخاب فن آوری و محصولات موجود می تواند بسیار مهم باشد ، بنابراین بیایید در مورد برخی از گزینه های سیستم صحبت کنیم. که در ادامه راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده را باهم مرور میکنیم

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

انتخاب بلندگو

انتخاب شما از بلندگوها باید براساس شرایط پوشش و اندازه محل برگزاری باشد. در مورد شکل اتاق و چگونگی تعامل بلندگوها با مرزها ، مانند دیوارها ، سقف و کف ، مواردی را باید در نظر بگیرید.

شما می خواهید بهترین بلندگوها را که بودجه شما اجازه می دهد دریافت کنید. با فهمیدن آنچه می توانید از پس آن برآیید ، شروع کنید و سپس تعیین کنید که چه چیزی برای شما در این بازه قیمتی مناسب است. همیشه قبل از خرید به بلندگوها گوش دهید زیرا همه آنها برابر نیستند. هنگام انتخاب بلندگو ، می خواهید با مشخصات مشخصات مشورت کنید ، که باید به آسانی توسط بیشتر تولید کنندگان معتبر در دسترس باشد. مهمترین مشخصاتی که باید بدانید پاسخ فرکانس ، خروجی SPL و پراکندگی است . اگر از بلندگوهای منفعل استفاده می کنید ، لازم است که wattage و امپدانس (مقاومت اهم) را بدانید .

بلندگو تمام عیار با پاسخ فرکانس 60 هرتز تا 18 کیلو هرتز ممکن است برای بسیاری از ژانرهای موسیقی ، از جمله کشور ، فولک یا فولکلور راک خوب باشد ، جایی که درام و ضربه باس به پانچ اضافی احتیاج ندارند. برای راک ، فلز ، پاپ ، هیپ هاپ ، EDM و غیره ، ساب ووفر می خواهید. یک ساب ووفر پاسخ فرکانس را تا 45 هرتز یا پایین تر افزایش می دهد و به بلندگوهای کامل برد امکان هدایت اضافی و افزایش خروجی را می دهد. ؛

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زندهطیف فرکانس برای تاپس های کامل و ساب ووفر

سطح فشار صوت بلندگو تعیین می کند که بلندگو در چه مسافتی مشخص است (به طور معمول 1 متر). بیشتر برگه های مشخصات خروجی های پیک و پیوسته را نشان می دهند. اوج میزان بلندگو بودن بلندگوها با صدای بلند است ، در حالی که خروجی مداوم میانگین بلندی صدا است. این نشانه خوبی از نحوه عملکرد بلندگو به صورت پویا است. سطح فشار صدا (SPL) با دو برابر شدن فاصله 6 دسی بل کاهش می یابد. اگر یک بلندگو قادر به 135 دسی بل در 1 متر باشد ، 2 متر SPL برابر با 129 dB دارند. با دو برابر کردن فاصله تا 4 متر ، بلندگو 123 دسی بل و غیره تولید می کند. نکته دیگر این که دو برابر شدن بلندگوها منجر به افزایش +3 dB خواهد شد. اگر بلندگو حداکثر قدرت خروجی 135 را داشته باشد ، با اضافه کردن بلندگو دیگر ، خروجی آن به 138 دسی بل افزایش می یابد.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

سطح فشار صدا تا فاصله دسی بل ها

پراکندگی روشی است که صدا به صورت افقی و عمودی از بلندگو پیش بینی می شود. این کار برای تعیین محل قرارگیری بلندگوها فوق العاده مفید است ، زیرا می توانید صدا را از مرزها ، مانند دیوارها و سقفها دور کنید. به عنوان مثال ، یک بلندگو با پراکندگی افقی 60 درجه ممکن است برای یک اتاق باریک خوب کار کند ، در حالی که یک بلندگوی اضافی می تواند پراکندگی را به 120 افزایش دهد. هدف این است که ضمن پوشاندن صدا از دیوارها ، به همه مخاطب ارائه دهید. . بسیاری از بلندگوها با استفاده از یک محفظه ذوزنقه ، در مقابل یک محوطه مربع یا مستطیل شکل به هم جفت می شوند. طراحی ذوزنقه ای امکان قرار گیری آسان اسپیکرها را فراهم می کند ، زیرا می توان آنها را در یک گروه محکم یا آرایه قرار داد ، که این امر امکان اتصال با کاهش تداخل بین بلندگوها را فراهم می کند.

پراکندگی عمودی مشخص خواهد کرد که تاپ های کامل باید به چه میزان نیاز به پوشش صوتی مناسب برای مخاطب داشته باشند. راه های زیادی برای پیکربندی یک سیستم وجود دارد ، از نظر ارتفاع و اینکه آیا می بایست قابلیت اتصال به زمین ، پایه بلندگوها ، داربست یا خرپایی را به عنوان روشی برای رسیدن بلندگو به اندازه کافی برای ارائه پوشش گسترده اجرا کرد. هرچه بلندگو بلندتر باشد ، صدا از آن دورتر حرکت می کند. اگر بیش از حد زیاد باشد ، در جلو از بین می رود. به اندازه کافی زیاد ممکن است باعث شود صدای زیاد برای ردیف جلویی ناراحت کننده نباشد.

یون پراکندگی افقی یونهای پراکنده عمودی

برای اهداف ما ، پیشنهاد می کنم تاپ ها را در سطح شانه تا سر ، حدود 5 تا 6 پا از کف قرار دهید. اگر از ساب ووفر استفاده می کنید ، ممکن است سعی کنید تاپ ها را در بالای زیر مجموعه جمع کنید. بسیاری از بلندگوها برای استفاده از پایه های بلندگو ، مجهز به قطب را ارائه می دهند. این ساده ترین روش برای به دست آوردن ارتفاع مناسب است ، به خصوص اگر شما برای ایجاد یک پشته زمین چند اشتراک ندارید. حداقل شما می خواهید راننده فرکانس بالا خود را بالای سر افراد حاضر در مخاطب قرار دهید.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

فعال در مقابل منفعل

هر دو طرح بلندگو فعال و غیرفعال دارای جوانب مثبت و منفی هستند. بلندگوهای فعال ساده ترین کار با آمپلی فایر داخلی است که با اجزای بلندگو مطابقت دارد (woofers ، mid-range و tweeters. معمولاً درایوهای فشرده سازی). آنها همچنین دارای کراس اوور هستند که ایزوله شده و فرکانس مسیر به هر مؤلفه محدود می شود و محدود کننده های داخلی برای محافظت از درایورها وجود دارد. بلندگو فعال سه طرفه دارای دو یا چند کراس اوور داخلی خواهد بود که فرکانس های بالا ، میانه و پایین را از هم جدا می کند. مزیت بلندگوهای فعال سهولت تنظیم و بهره برداری است. آنها فقط به ورودی سطح خط نیاز دارند و دیگر نیازی به استفاده از آمپلی فایرهای جداگانه برای تأمین انرژی آنها نیست

بلندگوهای غیرفعال نیاز به تقویت ، کابلهای بلندگو دارند و ممکن است نیاز به متقاطع قایق و پردازش سیگنالهای دیگر داشته باشند. برخی بلندگوهای غیرفعال از یک شبکه متقاطع داخلی استفاده می کنند ، که بسیار شبیه به بلندگوهای فعال عمل می کند. بلندگوهای دیگر به صورت دو آمپر یا سه آمپر طراحی شده اند ، که می تواند فایده ای داشته باشد ، زیرا این امکان کنترل بیشتر بر روی اجزای بلندگو را فراهم می کند ، بلکه برای هر مؤلفه بلندگو نیز به یک تقویت کننده جداگانه نیاز دارد. اگر تصمیم دارید با طراحی بلندگوهای منفعل بروید ، برای تعیین آمپلی فایر (های) صحیح ، باید به برگه مشخصات ارائه شده توسط سازنده نگاه کنید.

 

بلندگو اکتیو بلندگو پسیو

محدوده ورودی یک بلندگو معمولاً در اندازه گیری های پیوسته ، برنامه ای و اوج ارائه می شود. شما به احتمال زیاد خروجی مداوم یا برنامه یا اوج را خواهید دید. قاعده کلی دو برابر شدن نتایج مداوم در برنامه است ، در حالی که دو برابر کردن برنامه عملکرد اوج را خواهد داد. به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که ما یک بلندگو 4 اهم داریم که به 600 وات خروجی مداوم ، برنامه خروجی 1200 وات و حداکثر خروجی 2400 وات نیاز دارد.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/

سوالی که بسیاری از افراد از آن می پرسند این است که من به چه قدرتی نیاز دارم؟ آیا برای تأمین انرژی این بلندگو آیا واقعاً به آمپلی فایر 2400 واتی نیاز دارم؟ پاسخ بستگی به کل خروجی مورد نیاز SPL شما دارد. با نگاهی به مشخصات گوینده. ما می بینیم که یک مقدار خروجی مداوم SPL 128 dB و اوج خروجی SPL با 134 دسی بل ارائه می دهد. بیایید بگوییم که شما می خواهید خروجی SPL 105 dB در 50 ‘از بلندگو داشته باشید. به یاد داشته باشید هر دو برابر فاصله ، SPL را با 6 دسی بل پایین می آورد. نیاز خروجی برنامه بلندگو 131 دسی بل در 1 متر است. 16 متر یا 52.8 پا SPL 107 dB ارائه می دهد ، بنابراین می توانید با اطمینان از یک آمپلی فایر قدرت 1200W برای دستیابی به هدف خود استفاده کنید. اگر خروجی برنامه را از 1200 وات تا 2400 وات دو برابر کنیم ، 3 دسی بل اضافی نیز به دست می آورید. نظر من این است که برای حفظ فضای سر ، قدرت بیشتری از آنچه لازم است خریداری کنید. البته این به بودجه کاهش می یابد ،

نکته دیگر مقاومت امپدانس یا مقاومت اهم برای بلندگو است. برای تعیین میزان توان یک آمپلی فایر در یک امپدانس معین ، باید به مشخصات آمپلی فایر مشورت کنید. بیشتر تولید کنندگان با کمترین مقاومت ، بالاترین میزان تولید هر دو کانال را به خود اختصاص می دهند. هنگام تطبیق آمپلی فایر خود با بلندگو ، مهم است که رتبه بندی و اهم اهم را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، یک آمپلی فایر که دارای 4000 وات (2،000 وات در هر کانال) با 2 اهم است ، به طور واقعی 1400 وات را در 4 اهم و 850 وات در 8 اهم می دهد. بلندگوی مثال ما از امپدانس 4 اهم برخوردار است که توسط آمپلی فایر 4000 واتی ما به راحتی قابل استفاده است.

برخی از تولیدکنندگان تقویت کننده تساوی قدرت را به عنوان 1/8 قدرت ، 1/3 قدرت و قدرت کامل نشان می دهند. قدرت 1/8 سیگنال تقویت شده را در زیر محدودیت های کلیپ داخلی تعبیه می کند ، در حالی که 1/3 قدرت محدود کننده های گیره را گاهی چشمک می زند. قدرت کامل محدودیت هایی در فعالیت ثابت خواهد داشت. هنگام درگیر کردن محدود کننده های کلیپ ، در واقع شما در حال دور کردن سیگنال صوتی برای جلوگیری از اعوجاج هستید ، اما سیگنال صوتی به خطر می افتد. من ترجیح می دهم آمپلی فایرها را با قدرت 1/8 اجرا کنم ، که فضای زیادی را به صندلی می دهد بدون آنکه از قالب موج خارج شود. همچنین ممکن است بدون ترس از آسیب رساندن به بلندگوهای خود از یک تقویت کننده با رده بالاتر با قدرت 1/8 استفاده کنید. به یاد داشته باشید ، سریعترین راه برای ضربه زدن به بلندگو ، قدرت آن است.

ساب ووفر نیز با گزینه های مثبت و منفی در گزینه های فعال و غیرفعال قرار می گیرد. طرح های مختلف زیادی وجود دارد که می تواند نتایج برجسته ای را ارائه دهد. بهترین راه حل برای جوش خوردن من توصیه یک Yorkville ES18P است . این یک طراحی 18 اسب بخاری با قدرت 18 تنی است که دارای خروجی فوق العاده ای است ، و بیشترین طرح های دو برابر 18 را با یکدیگر رقیب می کند.

Yorkville ES18P ساب ووفر

بسته به راه اندازی و تعداد اشتراک شما ، با قرار دادن تمام زیرمجموعه ها ، نتایج سازگار تری خواهید داشت. قرار دادن دو فروند در کنار هم باعث افزایش 3 دسی بل در SPL می شود و بدون مداخله جفت می شوند. یک تنظیمات فرعی استریو ممکن است نقاطی را در اتاق ایجاد کند که فرکانس های خاصی یکدیگر را لغو می کنند. ترفندهای دیگر برای به حداکثر رساندن باس ، قرار دادن زیرانداز در نزدیکی یک دیوار یا گوشه است ، زیرا هر یک از مرزها باعث تقویت صدا و کمک به بارگذاری اتاق می شوند. پیکربندی مورد علاقه من این است که چهار خوشه را با هم جمع کنیم (2 عرض x 2 قد).

پردازنده های بلندگو

صرف نظر از اینکه از بلندگوهای فعال یا بلندگوهای منفعل با آمپلی فایر استفاده می کنید ، باید روی یک پردازنده بلندگو سرمایه گذاری کنید. به نظر من مهمترین قطعه چرخ دنده است و باعث صرفه جویی در وقت ، پول و سردرد شما می شود. یک پردازنده بلندگو تعدادی پردازنده را در یک پردازنده سیگنال rackmount ترکیب می کند. شما سود ، EQ ، تأخیر ، عبور متقابل و محدودیت برای ورودی و خروجی را خواهید یافت. یک پردازنده معمولی ممکن است ورودی استریو و شش خروجی داشته باشد. ورودی ها دارای EQ پارامتری 6- تا 8 باند و / یا EQ گرافیکی و همچنین تأخیر سیستم هستند. هر خروجی روی پردازنده شما سود ، یک EQ پارامتری 4 باند ، تأخیر در تنظیم اجزای بلندگو در یک برنامه دو آمپر یا سه آمپ ، یا بلندگو با برد کامل و ساب ووفر را ارائه می دهد.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده
راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

همچنین کراس وی دیجیتالی با فیلترهای باند انتقال Bessel ، Butterworth و Linkwitz-Riley را خواهید یافت. هر متقاطع دارای یک فرکانس بالا و فرکانس پایین با انواع فیلتر قابل انتخاب است. در مورد تاپ ها ، من معمولاً HPF را روی 96 هرتز قرار می دهم و 24 دسی بل در هر فیلتر اکتاو Linkwitz-Riley و LPF را خاموش می کنم. برای اشتراک ، من LPF را به 96 هرتز روی 24 دسی بل در هر فیلتر اکتاو Link-Riley و HPF را به 30 هرتز روی فیلتر 48 دسی بل Butterworth تنظیم کردم. تمرکز اصلی متقاطع بین LPF زیر و HPF از بالا است. یک فیلتر 24-دسی بل در هر اکتاو Link-Riley ، پاسخ فرکانس را صاف نگه می دارد که در آن ها هم ساب ووفر و هم از بالای آن عبور می کنند.

توجه: تأخیر پردازنده بلندگو یک تأخیر دیجیتالی نیست ، زیرا در نظر گرفته شده است که به معنای واقعی کلمه یک سیگنال را با یک مقدار معطل به تأخیر بیاندازد و تنظیم “مرطوب / خشک” را ارائه نمی دهد. اگر یک سازنده تنظیمات تأخیر زمانی را برای بلندگوهای شما ارائه می دهد ، می توانید از آنها برای مرتب کردن برآمدگی ها و اشتراک استفاده کنید. LS-801P دارای تاخیر 3 میلی ثانیه است ، بنابراین تنظیم تاپ ها برای مطابقت با تأخیر ذاتی زیر مجموعه یک جبهه موج منسجم و دقیق را فراهم می کند. اگر مشخصات خود را ندارید ، می توانید در یک سیستم اندازه گیری مانند SMAART سرمایه گذاری کنید. اگر iPhone یا iPad دارید ، می توانید برنامه AudioTools را توسط Studio Six Digital خریداری کنید ، که می تواند به شما در اندازه گیری و کالیبراسیون سیستم صوتی کمک کند.

میکسرهای آنالوگ در مقابل میکسرهای دیجیتال

میکسرهای آنالوگ پایه اصلی هر سیستم صوتی و دامنه قیمت و ویژگی های آن هستند. برخی از علاقه مندان به آنالوگ دیهارد وجود دارند که به یک هیئت مخلوط کردن دیجیتال حرکت نخواهند کرد ، زیرا آنها معتقدند اجزای آنالوگ از دیجیتال برتری دارند. اگر شما در حال مخلوط کردن یک باند زنده هستید ، می خواهید برخی از پردازنده های سیگنال اضافی برای شکل دادن صدای هر ساز استفاده کنند. بیشتر کنسول های اختلاط آنالوگ ، یک چهار باند پارامتری باند ارائه می دهند ، که به تعادل صدای تون کمک می کند و فضای لازم را برای هر ساز موجود در مخلوط ایجاد می کند. پیدا کردن کنسول های آنالوگ با دینامیک داخلی موجود در هر کانال نادر است. بنابراین ، یک مجموعه تمام آنالوگ به چندین دنده دنده نیاز دارد تا بتواند پردازش سیگنال اضافی مانند فشرده سازی و دروازه برای هر کانال را در خود جای دهد.

میکسر آنالوگ میکسر دیجیتال

جنبه دیگری که باید در نظر گرفته شود استفاده از مانیتورهای گوه یا مانیتور صحنه است. این بلندگوهایی هستند که به طور معمول روی زمین قرار گرفته و نسبت به نوازندگان زاویه دار هستند و یک ترکیب اختصاصی را ارائه می دهند که به نوازندگان این امکان را می دهد تا خود را روی صحنه بشنوند. بازخورد می تواند به یک مشکل تبدیل شود ، بنابراین استفاده از EQ های گرافیکی برای از بین بردن فرکانس هایی که در حال برگشت هستند ، لازم خواهد بود. به پردازنده های سیگنال اضافی مانند تأثیرات چندگانه ، تأخیرها ، و Reverbs اضافه کنید و می بینید که تنظیم آنالوگ ممکن است بهتر به نظر برسد ، اما با پردازش سیگنال اضافی هزینه بیشتری نیز به همراه خواهد داشت ، بعلاوه قفسه های اضافی ، کابل کشی ، عیب یابی و نگهداری نیز در آن وجود دارد.

میکسرهای دیجیتالی در سالهای اخیر پیشرفتهای چشمگیری را در مورد کیفیت صدا و قیمت گذاری داشته اند که با بسیاری از کنسول های آنالوگ با قیمت متوسط ​​قابل مقایسه است. میکسرهای دیجیتال بهترین راه حل را برای هر باند تور ارائه می دهند ، با تعداد کانال های بزرگ و هر کانال بسته بندی EQ چهار باند ، فشرده سازی و شیروانی. علاوه بر این ، هر خروجی از EQ گرافیکی برای زنگ زدن مانیتورها استفاده می کند. بسیاری از میکسرها دارای جلوه های داخلی با حداکثر هشت شکاف درج برای استفاده با ارسال های داخلی هستند. شما هنوز هم می توانید از دنده outboard مورد علاقه خود استفاده کنید ، اما سکوی دیجیتال میزان دنده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مزیت دیگر میکسر دیجیتال گزینه های کنترل بی سیم است. بسیاری از میکسرها برنامه های کنترل iOS و Android را ارائه می دهند.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

کنسول دیجیتال BEHRINGER X32 IOS APP

اگر موقعیت FOH در مکانی کمتر از حد مطلوب باشد ، مهندس می تواند بر اساس اتاق حرکت کند تا تنظیمات آگاهانه را براساس دیدگاه مخاطب انجام دهد. این همچنین به مهندس این امکان را می دهد که مانیتورها را از روی صحنه بکشد ، در حالی که در کنار نوازندگان است. بسیاری از سیستم عامل های میکسر امکان تنظیم چندین دستگاه را فراهم می کنند که در آن اعضای باند می توانند ترکیب خود را در زمان واقعی تنظیم کنند ، به مهندس FOH اجازه می دهد تا روی ترکیب اصلی متمرکز شود. سایر ویژگی هایی که اکنون در پلت فرم دیجیتال گنجانیده شده است شامل تجزیه و تحلیل طیفی و آنالیزور در زمان واقعی (RTA) برای ایجاد تنظیمات در مانیتورها یا کل مخلوط ها می باشد. با این حال ، من هنوز یک پردازنده بلندگو اختصاصی را برای تنظیم سیستم صوتی توصیه می کنم.

سیم و جعبه های مرحله ای

جعبه مرحله ای یا سیم چند کانال برای کاهش درهم و برهمی روی صحنه بسیار مفید است. برخی از تنظیمات مرحله بزرگتر از اسپلیتر استفاده می کنند که سیگنال را از تمام منابع صوتی موجود در صحنه بین FOH و مانیتور تقسیم می کند. بیشتر باند های سطح متوسط ​​به طور معمول مهندس مانیتور اختصاصی ندارند ، بنابراین مهندس FOH وظایف اصلی اختلاط و نظارت را انجام می دهد. با یک تنظیم آنالوگ ، شما با یک مار صوتی 16 تا 24 کانال با کابل 100+ پا کار می کنید. کیت درام ممکن است از 8 تا 12 میکروفون برای ضبط صدا تنظیم شده باشد ، بنابراین یک مار ویژه مار اجازه می دهد تا کابل های میکروبی کوتاه تر و یک مرحله بسیار تمیز تر انجام شود.

مرحله زیر مارها

استفاده از مارهای زیر مرحله قبل از رفتن به مار اصلی ، باعث می شود تا درهم ریختگی کابل روی صحنه به حداقل برسد. بسیاری از میکسرهای دیجیتالی جعبه های مرحله دیجیتالی را ارائه می دهند که مانند مار مرحله ای آنالوگ عمل می کنند ، فقط به جای کابل چند کانال 16 تا 24 جفت ، مار دیجیتال از یک کابل CAT5 منفرد برای اتصال به میکسر در موقعیت FOH استفاده می کند. این کاهش قابل توجهی در وزن و زمان تنظیم کل سیستم دارد.

میکروفون

برای شنیدن موسیقی دان ها ، از میکروفون ها برای ضبط آواز ، تقویت کننده گیتار و درام استفاده می شود. پایه اصلی موسیقی زنده استفاده از میکروفن های پویا است. تولید کنندگان میکروفون بسیاری وجود دارد ، اما مورد علاقه اکثر باشگاه ها هنوز Shure SM58 برای آوازها و SM57 برای سازها است. آنها با صداگذاری خوب و فوق العاده ناهموار ، ارزش خود را در طول زمان ثابت کرده اند. آنها به معنای واقعی کلمه می توانند ضرب و شتم و هنوز هم عملکرد. اگر بودجه و تمایل به میکروفن های بی سیم وجود دارد ، میکروفن های دیجیتال سری Shure GLXD یا QLXD را به شدت توصیه می کنم . GLXD با صدای تمیز و شفاف و بدون هیچ گونه مصنوعی ، تنظیم ساده و یک شارژر داخلی در گیرنده گزینه ای مقرون به صرفه است.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده
میکروفن دیجیتال سری Shure GLX-D

مانیتورهای درون گوش

بسیاری از گروهها ترجیح می دهند از مانیتورهای مرحله ای خودداری کنند و مانیتورهای داخلی گوش (IEM) را انتخاب کنند. من سال ها از سیستم نظارت شخصی شخصی PSM300 Shure استفاده کرده ام و نتایج بسیار خوبی داشته ام. با استفاده از میکسر دیجیتال ، تنظیم و عملکرد حتی ساده تر است ، در نتیجه نوازندگان بسیار خوشحال که قادر به تنظیم مانیتور خود و بدون حجم زیاد صحنه هستند.

در نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید هنگام تنظیم سیستم صوتی برای گروه یا رویداد ، مسیرهای مختلفی وجود دارد: میکسرهای آنالوگ در مقابل میکسرهای دیجیتال. بلندگوهای غیرفعال و طرح های فرعی در مقابل هر کدام جوانب مثبت و منفی خود را دارند. مهمترین چیز این است که هنگام تصمیم گیری از گوش خود استفاده کنید. همیشه قبل از خرید به بلندگوها گوش دهید و در صورت امکان بلندگوهای نسخه ی نمایشی را جمع کنید و مشترکاً به اشتراک بگذارید ، به خصوص اگر از مارک های مختلف استفاده می کنید. من نمی توانم اهمیت داشتن پردازنده اختصاصی بلندگو را برای هر سیستم ، صرف نظر از اندازه یا بودجه ، به اندازه کافی توصیه کنم.

راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده/راهنمای خرید تجهیزات اجرای زنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *